onsdag 18. juli 2012

Bryllupsreisen

17. oktober, 2 dager etter bryllupet vårt, reiste jeg og min ektemann til Tallin på bryllupsreise.
Kanskje ikke det mest romantiske reisemålet, men for oss var det perfekt. Vi trengte bare å komme oss bort og nyte late dager som nygifte. Og det var akuratt det vi gjorde!

Hotellrommet vårt

Tallin kan anbefales på det varmeste til alle.
Kjempe vakker by med mye å se og oppleve. Jeg forelsket meg helt i gamle byen som er fra middelalderen.
Reisen og opphold var billig, og det var billig å leve der, noe som er et stort pluss.
Vi bodde på et kjempe flott 5 stjerners spahotell.
Det var som tatt ut fra en drøm...



Katerdraler, kirker og gamlebyen som var rett bortfor hotellet

Nede til høyre er "porten" inn til gamle byen som var prydet av mange gamle, flotte bygninger, og rundt byen var det mange kirker og kattedraler. Vi var å så på meste parten av di, men gikk bare inn i en. Det var nesten litt skremmende rolig inne, med masse brennende lys og noen få som satt å ba, så vi følte oss ikke helt tilpass der. Men utenfra va di nydelige!
Og på nattestid var di ganske skumle og fasinerende...


Skumle nattetimer
Kafeer og resturanter var det masse av, og kafeene var så koselige.
Vi spiste som regel både lunsj og middag ute, og nesten hver dag etter lunsj, selv om vi var stapp mette, måtte vi sette oss på en av di koselige kafeene og nyte en kopp caffe mocca eller kakao..
*Lykke*

Kafeliv er noe for meg

Mmmm, øl smaker allti overraskende godt når du er på ferie!

Olde Hansa

Olde Hansa var nok den meste spesielle resturanten vi var på. Som tatt rett ut fra middelalderen både utvendig og inne, servitørene var kledd ut, var var mørkt og koselig, levende musikk og god stemning. Men maten var veldig spesiell, til og med for meg. Bla. gåselever servert med "onion jam". Mye rare lukter og smaker, men en latterfull opplevelse rikere.


Bocca

Resturanten Bocca ble Børge anbefalt av noen på jobb. Vi søkte den opp på nettet, og i 2007 (tror jeg det var) ble den kåret til en av di 20 beste resturantene i verden, så denne måtte vi jo prøve.
Og flott var den! Nydelig mat, god service og faktisk greie priser (i forhold til norge). Men det ble nesten for "snobbete" for oss. Det var fullt av forettnings folk som satt å sippet på fin vin og forhandlet jobb avtaler + meg og Børge. Det var kjempe flott inne, men følte ikke jeg kunne ta frem kamera der og knipse i vei, så det ble dette bilde fra utsiden, og meg i en flott stol som var i garderoben.



Ei fornøyd jente på storbytur!

Middelalder sko, kanskje det neste store innen mote. Hehe!


Dette var vår fantastiske bryllupsreise. Ingenting tropisk og eksotisk, men veldig romantisk og kjekt.

Fikk litt blod på tann etter at vi var på vår første storbytur alene uten unger, så vi håper vi kanskje kan få til en årlig storbytur, noen alene og noen sammen med ungene.
Det er så mange flotte byer vi vil utforske, så vi har mye kjekt i vente!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...