fredag 30. august 2013

Hverdagslykke

Hva legger du i "hverdagslykke"?
 
For meg er hverdagslykke og hverdagsluksus blitt utrolig viktig.
Jeg var på en plass i livet der jeg ikke klarte å sette pris på noen ting, og det er en veldig vond følelse. Men denne opplevelsen har virkelig åpnet øynene mine for hva man må verdsette i livet, og det klarer jeg nå.
 
Det jeg legger i hverdagslykke er:
 
* stå opp en halv time før hele familien, koke kaffe og drikke den fra en fin kopp i fred og ro
 
* skru av tv og ta seg tid til å lese en koselig bok sammen med barna
 
* friske blomster på stuebordet på fredag som står fine gjennom helga
 
* skinnende stearinlys på mørke kvelder
 
* dekke fint på bordet til middagen
 
* sofakrok, en stor kopp te og ei god bok
 
Det jeg mener med dette er at det er så alt for mange som tar så mye for gitt. Den travle hverdagen går på "repeat".
Middagen blir laget og fortært i en fart, tvèn blir ofte satt på for barna istedenfor å lese en bok, på kvelden setter du deg automatisk foran tv uten å ha noe spesielt å se på.
 
For all del, jeg gjør dette selv, jeg er da ikke wonderwoman!
 
Men inni mellom er det så viktig å roe ned og ta seg tid til di små tingene som gjør den lille forskjellen. Ta deg tid til litt annerledes tid sammen med ungene, mannen, familien, venner og ikke minst deg selv!
 
 
 
 
 
 
Ironisk nok; mens jeg sitter her å skriver dette innlegget om lykke og luksus, står god morgen Norge på i bakgrunnen der di tok opp nemlig luksus. Hva er luksus for deg?
Og der var det noen som skulle kjøpe chanel smokk til babyen sin !?!
Hver sin lyst ;)
 
Med dette vil jeg ønske dere
 
GOD HELG!
 
Håper dere tar dere tid til litt lykke og luksus sammen med familie og venner.
 
Og så vil jeg takke stoff og stil Norge som anbefalte bloggen min på facebook siden deres i går. Satte utrolig stor pris på det!
Og velkommen velkommen til nye lesere og følgere... :)
 
 

3 kommentarer:

  1. Gode og smarte ord:). God helg til deg også:).

    SvarSlett
  2. Flott innlegg Silje !

    Ønsker deg en superfin helg sammen med dine.
    Klem fra Anne Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anne Marie.. Klem tilbake

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...